Regisztráció
1. Hogyan tudok regisztrálni?
Amennyiben nem járt még intézetünkben, honlapunkon keresztüli regisztrációt követően tud időpontot foglalni.
A regisztrációhoz kérjük készítse elő személyi igazolványát, lakcímkártyáját és TAJ-kártyáját, mert regisztrációkor minden esetben a hivatalos okmányokban szereplő adatokat kell megadnia. A regisztrációhoz mindenképpen szüksége lesz saját email címére, amellyel a foglalását tudja kezelni.
Kérjük készítse elő mobiltelefonját is, mert regisztrációja során a honlapunk által képzett QR-kódot rögzítenie kell majd mobiltelefonjával és első megjelenésekor Intézetünkben azt be kell mutatnia munkatársunknak.
2. Mit tegyek ha nincs emailcímem?
Csak abban az esetben tud regisztrálni és így időpontot foglalni Intézetünkbe, ha rendelkezik saját emailcímmel. Amennyiben nincs még saját emailcíme, kérjük hozzon létre egyet valamelyik levelező alkalmazásban.
Semmiképpen ne párjának vagy valaki másnak az emailcímét használja a regisztrációhoz, mert egyrészt erre a címre fogjuk küldeni az időpontfoglalásával kapcsolatos értesítéseket, másrészt később ők nem fognak tudni saját maguknak időpontot foglalni.
3. Milyen emailcímmel regisztráljak?
Kérjük mindenképpen olyan emailcímet adjon meg, amit rendszeresen otthonában is tud olvasni (tehát semmiképpen ne munkahelyi címet), mert a foglalásával kapcsolatos tájékoztató üzeneteket ezen keresztül küldjük.
4. Mikor kapok visszajelzést a regisztrációmról?
Az új regisztrációkat pár munkanapon belül jóváhagyjuk. A jóváhagyást követően kapja meg emailcímére az időpontfoglaláshoz szükséges belépési jelszavát.
Amennyiben 3-4 munkanapon belül sem kapta meg a jelszavát, kérjük ellenőrizze levelezőprogramjának levélszemét/spam mappáját is.
5. Meddőségi ellátás esetében a páromnak is szüksége van regisztrációra?
Nem, amennyiben nem a pár férfitagja kerül közvetlenül vizsgálatra (pl. spermavizsgálat), elég csak a női partnernek időpontot foglalnia.
Spermavizsgálatra vagy andrológushoz ennek megfelelően viszont nem a női partner emailcímével kell foglalni időpontot, hanem a férfi partnernek kell külön regisztrálnia.
Időpontfoglalás
1. Hogyan tudok időpontot foglalni?
Időpontot foglalni kizárólag honlapunkon keresztül van lehetősége. Az „időpontfoglalás” gombra kattintva regisztrációjakor megadott emailcímére és általunk kiküldött belépési jelszavára lesz szüksége az időpontfoglalás elkezdéséhez.
2. Mit tegyek ha elfelejtettem a jelszavam?
Amennyiben elfelejtette jelszavát, az időpontfoglalás oldalon kell új jelszót igényelnie, melyet regisztrált emailcímére küldünk ki Önnek.
3. Még nem jártam az Intézetben és nem tudom, melyik orvoshoz kell időpontot foglalni
Termékenységi kivizsgálás és kezelés céljából Dr. Murber Ákos, várandósgondozás vagy általános nőgyógyászati panasz esetén Dr. Szentirmay Apolka tudja Önt fogadni.
Endometriózis ellátása céljából kérjük bármely más nőgyógyászunkhoz foglaljon időpontot.
4. A honlapon foglalhatón kívül más időpontra lenne szükségem, mi a teendőm?
A honlapon elérhető időpontokon kívül sajnos nem tudunk egyéb időpontot adni.
5. Nem találok az adott orvoshoz egyetlen időpontot sem. Mikor lesznek szabad időpontok?
Időpontjainkat minden hónap első hetében nyitjuk meg az azt követő hónapra. (például március első hetében kerülnek megnyitásra az áprilisi időpontjaink). Kérjük vegye figyelembe, hogy megnyitást követően nőgyógyászati rendeléseink többségére pár napon belül elfogynak a foglalható időpontok.
Visszamondás esetén felszabadulhat foglalható időpont, ezért érdemes figyelnie a felszabaduló időpontokat az adott rendelés előtti 24-48 órában is.
6. Tudok-e várólistára jelentkezni vagy tudnak-e értesíteni szabad időpontról?
Sajnos erre nincs lehetőségünk, mindig azt tudjuk fogadni, aki korábban foglal magának időpontot.
7. Ha van már foglalt időpontom, hogy tudom megnézni, hogy felszabadult-e más időpont az adott rendelésre?
Amennyiben van már foglalt időpontja, a foglalás sorában a módosítás ikonra kattintva láthatja orvosának többi rendelésén a foglalható szabad időpontokat. Kattintást követően meglévő időpontja mindaddig megmarad, míg azt nem módosítja valamelyik másik foglalható időpontra.
8. Kérhetek-e sürgős időpontot telefonon vagy emailen?
Rendeléseink a foglalható időpontokon kívül nem rendelkeznek szabad kapacitással, ezért új időpontokat nem tudunk megnyitni még sürgős esetben sem.
9. Mi a teendőm sürgős panasz esetén?
Akut panasz esetén kérjük keresse fel a területileg illetékes (nőgyógyászati) szakrendelést.
10. Hogyan és meddig tudom törölni a foglalt időpontomat?
Időpont módosítására vagy törlésére kizárólag honlapunkon keresztül van lehetősége. A foglalt időpont sorában a törlés vagy a módosítás ikonra kell kattintania.
Fontos kiemelnünk, hogy időpont módosítására vagy törlésére kizárólag a foglalt időpont előtti 24. óráig van lehetősége.
11. Mit tegyek, ha már nem tudom lemondani a foglalt időpontomat?
Tekintettel arra, hogy orvosaink, asszisztenseink és rendelőnk foglalt időpontjában készen állnak az Ön fogadására, amennyiben a foglalt időpont előtti 24. óráig nem mondja le honlapunkon keresztül időpontját, 10.000 Ft rendelkezésre állási díjat számítunk fel Önnek.
Érkezés a MedEnd Intézetbe
1. Jöhetek előbb vagy később foglalt időpontomnál?
Tekintettel arra, hogy minden rendelésünkön az ellátás folyamatos, ezért kérjük, hogy a foglalt időpontjában érkezzen.
2. Tömegközlekedéssel vagy gépkocsival érdemes érkeznem?
Intézetünk Buda központjában, tömegközlekedéssel könnyen megközelíthető helyen helyezkedik el: az M2-es metróvonaltól és a 4-6-os villamostól is csak pár perc séta az út. Tekintettel arra, hogy a parkolási lehetőségek erősen korlátozottak a környéken, mindenképpen tömegközlekedést javaslunk igénybe venni.
Amennyiben mégis gépkocsival kíván jönni, érkezését úgy tervezze, hogy parkolóhely keresésére akár 10-15 percet rá kell szánnia.
3. Mikor érkezzek meg az Intézetbe a foglalt időpontomhoz képest?
A rendelő terhelésének csökkentése érdekében kérjük, hogy csak pár perccel foglalt időpontja előtt érkezzen.
Amennyiben Ön még nem járt nálunk, adatainak felvétele céljából kérjük már 15 perccel foglalt időpontja előtt jelentkezzen be.
4. Mit tegyek, ha késni fogok, mert dugóba kerültem?
A rendelő központi elhelyezkedése miatt kérjük úgy számoljon érkezésével, hogy mindig nagy a környéken a forgalom és parkolóhely keresésére akár 10-15 percet is rá kell szánnia. Ha késésben van, kérjük ne telefonáljon, mert mást ekkor már nem tudunk behívni az Ön által foglalt időpontra.
Késése esetén számolnia kell azzal, hogy bizonyos esetben csak a rendelések legvégén vagy aznap egyáltalán nem tudjuk ellátni és új időpontot kell majd foglalnia.
5. Mit hozzak magammal a rendelőbe?
Személyi iratait (személyi igazolvány, lakcímkártya és TAJ-kártya) kérjük hozza magával, mert ezek hiányában nem láthatjuk el Önt.
Korábbi ellátásához kapcsolódó leleteire szintén szükségünk lesz nyomtatott formában (például egy éven belüli hormon vagy spermavizsgálat, műtéti zárójelentések).
6. Hogyan érkezzek a vizsgálatra?
A gördülékeny ellátás érdekében kérjük, hogy könnyen levehető öltözetben jelenjen meg.
Minden vizsgálatunk üres hólyag mellett történik, ezért kérjük, hogy érkezéskor menjen el toalettre.
Kivételt képez ez alól a hasi ultrahangvizsgálat (radiológia szakrendelés – Dr. Nagy Ildikó), melyhez tele hólyag és üres gyomor szükséges (utolsó étkezés minimum 6 órával a vizsgálat előtt történjen).
7. Kísérő jöhet velem a rendelőbe?
Tekintettel arra, hogy párhuzamosan több rendelés folyik Intézetünkben és a rendelő befogadóképessége jogszabályban korlátozott, kísérőket sajnos nem tudunk fogadni.
Kivételt képez ez alól a kiskorú gyermek ellátására érkező szülő, az első termékenységi konzultáció és a várandós ultrahangvizsgálat.
8. Mit tegyek, ha csak gyermekemmel együtt tudok jönni a rendelőbe?
A rendelő befogadóképessége és az ellátott szakterületek sajátossága miatt gyermekkel sajnos nem tudjuk Önt fogadni. Amennyiben nem tudja megoldani az otthoni gyermekfelügyeletet, kérjük mondja le időpontját és válasszon egy olyan időpontot, amikor lehetősége van egyedül megjelenni.
Árak, fizetés
1. Hogyan tudok fizetni a Medend Intézetben?
Fizetés az Intézetben készpénzzel vagy bankkártyával/azonnali átutalással történhet a honlapon és az Intézetben szereplő kiírás alapján.
2. Tudnak-e adni egészségbiztosítási pénztári számlát?
Igen, honlapunkon az árak mellett szerepel a szerződött egészségpénztárak megnevezése is.
3. Ellátásom napján nem kértem névre szóló számlát, tudnak-e ilyet utólag kiállítani?
Amennyiben az ellátása napján nem igényelt számlát, minden esetben nyugta kiállítása történt, ezért utólag sajnos nincs lehetőségünk számla kiállítására.
4. Meg tudnak-e műteni állami egészségbiztosítás terhére ha már jártam a MedEnd Intézetben?
A MedEnd Intézet magánegészségügyi ellátást végez, ezért ha hozzánk fordul, a 2021-ben bevezetett új egészségügyi jogszabályok nem teszik lehetővé, hogy Önt az az orvosa kezelje állami intézetben, akinél magánellátás keretében korábban már megjelent.
5. Ragaszkodom ahhoz, hogy műtétemet a választott orvosom végezze, hogyan tudom ezt megtenni?
Amennyiben Ön ragaszkodik ahhoz, hogy műtétjét a MedEnd Intézetben választott orvosa végezze el, műtétjét magánellátás keretében tudjuk Önnek elvégezni.
6. Mennyibe kerülnek a nőgyógyászati műtétek?
A műtétek árait a wmc.hu/arak oldalon a nőgyógyászati műtétek menüpontban találhatja meg.
7. A meddőségi kezelések, mint inszemináció vagy lombikbébi kezelés történhet állami támogatással?
Igen, 2022-től kizárólag állami finanszírozással végezhető Magyarországon reprodukciós eljárás. Ennek megfelelően ezek a beavatkozások állami intézetben, érvényes TAJ-számmal rendelkezők részére térítésmentesen elérhetőek akkor is, ha Ön magánellátás keretében már megjelent nálunk.
Egyéb
1. Hogy tudok receptet felíratni megjelenés nélkül?
Receptet íratni abban az esetben van lehetősége, amennyiben egy éven belül járt Intézetünkben az adott orvos szakrendelésén és rendelkezik érvényes TAJ-számmal.
Kérjük, hogy receptigény miatt ne telefonáljon, mert receptigényt kizárólag írásban, a kezelési lapján található emailcímünkön fogadunk személyi adatainak és a szedett gyógyszer pontos megnevezésének megadását követően!
Fontos tudni, hogy receptírásra kizárólag az orvosa következő rendelési idejében van lehetőségünk, ezért a receptigény leadása után akár 1-2 hét is eltelhet a recept felírásáig! Amennyiben ez az időtartam nem megfelelő Önnek, háziorvosától igényelheti gyógyszere felírását.
Tájékoztatjuk, hogy a MedEnd Intézetben felírt receptjét a EgészségAblak applikációban tudja megtekinteni és mobiltelefonja segítségével is ki tudja váltani.
2. Online konzultációra van-e lehetőség?
Tekintettel arra, hogy speciális ellátást igénylő szakterületet látunk el, online konzultációra sajnos nincs Intézetünkben lehetőség.
3. Hogyan tudok a MedEnd Intézetben kapott leleteimről másolatot igényelni?
Ellátását és leleteit az EESZT felületén keresztül tudja megtekinteni és szükség esetén kinyomtatni. A https://www.eeszt.gov.hu weboldalon a Lakossági portálon belépve az Ellátások fülre kattintva az Egészségügyi és beteg dokumentumok között találhatóak a leletei, amennyiben hozzájárult Intézetünkben TAJ-száma kezeléséhez.
Emailben vagy postán nincs lehetőségünk leletét elküldeni, ezért másolatot tőlünk vagy személyesen megjelenve vagy meghatalmazással (2 tanú aláírásával) tud átvenni.
4. Férfiként hogyan tudok termékenységi vizsgálatra jelentkezni?
A férfi kivizsgálását célszerű a női partner vizsgálatával együtt végezni és ezért első lépésként párjának nőgyógyász meddőségi rendelésre időpontot foglalni.
Amennyiben mégis önmagában csak a férfi vizsgálatára van szükség, úgy első lépésként egy spermavizsgálat elvégzése szükséges, melyre időpontot honlapunkon keresztül tud foglalni. 3-5 napos önmegtartóztatást követően az otthonában steril edénybe felfogott spermát belső zsebben melegen tartva szállítja a foglalt időpontban vizsgálatra . A lelet kiállítását követően van lehetősége andrológus szakorvosunknál a lelet értékelésére és fizikális vizsgálatra megjelenni.
5. Szükségem van-e beutalóra a szakrendelések igénybevételéhez?
Szakrendeléseinkre nem szükséges beutalót hoznia.